Forum Hamed
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Forum Hamed

Forum comprises all of what is new

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

مجموعة نكت جامده

كاتب الموضوعرسالة
mohamedhamed
Managers
Managers
mohamedhamed

ذكر
الوظيفه : DirectorGeneral
الهوايات : Reading and travel

مجموعة نكت جامده Empty
مُساهمةموضوع: مجموعة نكت جامده   مجموعة نكت جامده Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 29, 2008 8:20 pm

مرة واحد غبى أهله بعتوة يشترى شاى وسكر وأعطوة 2 جنية وقالوا له هات

بجنية شاى وبجنية سكر وراح عند البقال ورجع ثانى اهله سأله أنت ليه رجعت قال

لهم انتم نسيتو تقولوا لى بأنيه جنية سكر وبانيه جنية شاى

اثنين أصحاب خارجين من الامتحان واحد بيقول للتاني انت عملت ايه قاله انا

سيبت الورقة فاضية قاله وانت كمان عملت ايه قاله اناكمان سيبت الورقة فاضية قاله ياه كدا هيفتكروا ان احنا الاثنين غشين من بعض

مره واحد كان عنده صعوبه في النطق فكان مسافر هو وقرايبه يشتروا حتة أرض في العاشر فبعد ما

خرجوا من أسوان طول الطريق قعد يقول ننننننننن ولما وصلوا العاشر قال( نسيت الفلوس) وهما راجعين علشان يجيبوا الفلوس طول الطريق فضل يقول ككككككككك ولما وصلوا أسوان قالهم (كنت بضحك عليكم)هاهاها

مرة واحد عبيط بيقول لصحبه العبيط ما هو دليلك على ان الجزر بيقوى النظر قاله

هل رأيت ارنب لابس نظارة

كان فيه بنت مشاغبه جدا في المدرسه راح الاستاذ وداها للناظر فالناظر بيقولها انت عملتي ايه قالتلو

انا بس رميت ورده من الشباك قالها بس كده؟ خلاص روحي على صفك بعد شويه جت بنت متكسره ومتعوره الناظر بيقولها انت مين قالتلو اناورده اللي اتراميت من الشباك

صعيدى شاف فى الجرايد حادثه واحد فى امريكا قتل مراته ودفنها تحت السرير والبوليس الأمريكى لم

يكتشف ذلك الا بعد 25 سنه قام قال لنفسه يبقى انا لو عملت كده البوليس عندنا مش حيكتشف ابداً راح فعلاً قاتل مراته وحفر تحت السرير وحطها مفيش ربع ساعه والبوليس قبض عليه فتعجب قوى وسأل الظابط انتم ازاى كشفتم الجريمه بسرعه قوى كده ده فى امريكا ماكتشفوهاش الا بعد 25 سنه رد عليه الظابط اصل فى امريكا الراجل كان ساكن فى الدور الأرضى وأنت ساكن فى الدور الخامس

واحد و هوا بيموت بص لمراتة بصه رومانسيه و قالها لما اترفدت كونتي معايا و لما

عييت وقفتي جنبي ولما فلست برضوا كونتي معايا و دلوقتى لسا جنبي مسك ايدها بحنيه و قالها مش عاريف ليه حاسس انك نحس

واحد جالس مع خطيبتة النور انقطع قالت له

خد فرصتك اخد الشنطة و طلع يجرى

مرة واحد مخنوق فاصحابه بيساله مالك قاله

شيبسى فى حالى صحابه قاله ليز قاله ابويا كرنشى من البيت قاله ياعم قلبظ دماغك

---------------------------------------

مرة واحد مسطول قاعد فوق ال سطح فاطلعلوه واحد بيقوله يا سيد افندى الحق

امك و ابوك و مراتك و عيالك ماتوا راحت فرت من عنيه الدمعة و قال هاعيش لمين و قرر انه هيرمى نفسه من فوف السطح فرمى نفسه و جه عند الدور التالت و قال لنفسه ايه ده انا ابويا و امى ميتين من زمان و جه عند الدور التانى و قال لنفسه ايه ده انا مش متجوز اساسا و جه عند الدور الاول و قال لنفسه ايه ده دا انا لالالالالالالالا دا انا مااسميش سيد اصلا

واحد صعيدى كون مليون جنيه فقال لازم اسافر بلاد بره المهم راح مسافر وهوا هناك ضل يلف على

اللوكندات ملقيش حجز خالص فلقى جنينه فنام فيها وهوا نايم جه حرامى راح واخد شنطة الفلوس وحلقلو قرعه فالمهم صحى الصعيدى مش لاقى شنطة الفلوس هيتجنن فحط ايدو على راسو وقال (ابه لع مش انا )

عملوا مسابقة لتعجيز الكمبيوتر كل ما حد يسأله سؤال يجاوب عليه فى اقل من دقيقة جه واحد

بلدياتنا حط ورقة فيها السؤال بتاعه الكمبيوتر اتحرق وطلع دخان قالوا له : سؤالك كان ايه بلدياتنا : جلت له ابو جردان جبل ما يخلف جردان كان اسمه ايه؟

مرة واحد اشترى خروف قبل شهرين من العيد وكان بياكل معاه و يستحم معاه ويعمل

معاه كل حاجة ويوم العيد الناس كلها زبحت خرفنها الى هو ما لقاش الخروف دور عليه فلقاه عند السطوح بعيط قلو مالك بتعيط فقلو الخروف الناس كلها اشترت خروف الى احنا

اتنين صعايده راكبين عربيه خبطو واحد اللى سايق قال للى جنبو انزل شوف اللى خبطناه ده

مات ولا لسه نزل حط ايده على قلبه لقى فى نبض وقف قدام العربيه وقال للى سايق تعالى تعالى تعالى بس كده مات هاها

مرة اثنين حشاشين قاعدين عند المقابر واحد بص شاف جنازة معدية قالوا جنازة مين يا

محمد قالوا جنازة الشيخ محروس تانى يوم جنازة تانية معدية قالوا جنازة مين يامحمد قالوا جنازة الشيخ محروس ثالث يوم نفس الجنازة قالوا جنازة مين يامحمد قالوا ياعم جنازة الشيخ محروس قالوا هى الدنيا ملطشة معاة كدة لية؟

فشار قوى بيقول انة مرة وهو فى البحر فتح فم قرش وطلع منة جوهرة الناس قليتلوا

ازاى تفتح فم القرش دا كان كلك قلهم اصل القرش كان شبعان قلولو برضوا ازاى واحد بقى شافة قلوا يافشار دا انا شوفتك وهما مطلعينك غرقان من البحر قلهم شوفتوا يعنى انا مش فشار

مرة محامى خنفس دخل للقاضى..هاى يا قاضى..شوفت ميمى وهو بيقتل.؟ القاضى قالة

لا...الخنفس:كوبة يلا ياميمى

نزل قرار فى البلد بمنع الصعايده من السفر طب يعملوا ايه عشلن يعرفوا الصعايده قالك احنا

نجيب جردل ونسأل كل واحد ده ايه الصعيدى هيقول على الجردل دردل واحد صعيدى عرف قالك انا اركز واحفظ الكلمه صح المهم الصعيدى ده راح المطار بتاع الجوازت بيقولوا ايه ده يا بلدينا قاله جردل قاله مظبووط ادينى اسمك قاله محمد دومعه "محمد جمعه" ههه

واحد عبيط قال لصاحبه العبيط لما تتجوز هتتجوز ست حلوه.فقال له الست الحلوه عمله زي

كرة القدم. 22 راجل بيجرو وراها .فقال له طيب اتجوز ست وحشه .فقاله الست الوحشه عمله زي كرة التنس .كل راجل يرميها للتاني

مرة عيل صغير ابوة وامة معودينة على انهم لما يكونو بر وعايز يعمل حمام يقول انا عايز

اصفر
وفى مرة خرج مع جدة وكان عايز الولد يعمل ببى قال لجدة يا جدو انا عايز اصفر قالة صفر فى ودنى يا حبيبى بس براحة

واحد قاعد في أمان الله بيقرا الجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحلة فوق دماغه ..طرررررخ الزوج: "فيه ايه يا

بنت الحلال؟ ليه كدا ؟؟؟"
الزوجة : "ايه الورقه اللي في جيب بدلتك ومكتوب عليها "سوسو"؟؟"
الزوج: "يا بنت الحلال، ده اسم الحصان اللى بنشجعه في السباق!" الزوجه صدقته وراحت لحالها...
بعد اسبوع، الزوج قاعد في أمان الله يقرا الجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحلة على راسه !!
الزوج: "خير يابنت الحلال في ايه تاني؟؟
" الزوجه:"حصانك على التليفون

عريس مسطول على الآخر في يوم فرحه..بعد المعازيم مامشيوا دخل البيت لقى

العروسة قاعدة، قال والله انا كنت عارف في الهيصة دي هاينسوا حد

مرة اتنين اغبية دخلو قهوة فقعدو جنب المرايا راحو

طلبو اربعة شاى
http://www.eldeeb.progoo.us

مجموعة نكت جامده
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-